Rustige dagen - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu Rustige dagen - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu

Rustige dagen

Door: mrs Losan Geles

Blijf op de hoogte en volg Rotterdam Church Chorale

17 Mei 2007 | Verenigde Staten, Visalia

Dinsdag 15 mei.

De dag begon met een heerlijke ontbijt.
Dit keer hoefde wij niet mey ons ontbijt naar onze slaapkamer om te ontbijten er was nu genoeg ruimte voor 66 man in County inn te Ventura.
Na een druk programma van de afgelopen dagen hebben wij nu de dinsdag en woensdag tijd om te shoppen en relaxen. In Santa Barbara mogen wij 2.5 uur shoppen.( de mannen waren blij gelukkig maar 2.5 uur),Maar hoe wij alles mee.
Marjan Zwart had de oplossing.Op de heen reis mochten wij 1 koffer ( ipv 2)meenemen ivm met de ruimtegebrek in de bus. Maaaaar a.s maandag gaan we naar huis. Dus we kopen een koffer voor een prikkie in San francisco.Jullie moeten vanaf vanmorgen kijken naar de Dow Jones. Die is sinds vandaag gestegen.
Maar waar laten wij dan die extra tassen? Een paar mannen van het koor met spierballen helpt de busschauffeur met het stouwen van de koffers in de bus. Dit doen ze zooo goed dat er ruimte over blijft voor de shopping tassen.
Wij vrouwen kunnen blijven shoppen.
Hierbij wil wij mededelen dat merendeels van de mannen behulpzaam met het sjouwen van de ( zware koffers) van de vrouwen.
Na 2.5 uur shoppen zijn we naar San luis Obispo gereden langs de beroemde 101 kust route. Inchecken in het volgende hotel Vagebond in San luis Obispo. In 30 minuten omkleden en opfrissen dan de bus in, op naar de First Presbyterian Church om te repeteren, na het repeteren kregen wij een heetlijke warme maaltijd aangeboden door de kerk. Met een goed gevulde buik op naar het volgende concert.De binnenkant van de kerk deed vele denken aan een noorse kerk het hout werk etc. De opkomst was goed voor een dinsdagavond.Toen Lianne het lied Standing By kregen wij een staande ovatie.
Lianne gaf nog een toegift. Daarna de blessing song. Een super avond.
Aan Lianne heb ik gevraagd.Wat is haar ervaring tijdens zo'n solo.
Haat antwoord: itens, heftig, mooi en het raakt mij rechtsstreeks in mijn hart.
plus alle lovende reactie van de mensen die in de kerk zitten na de afloop en jeallamaal bedankt.Dat het gewaardeerd wordt en dat je ze in hun hart raakt.Na de toegift voelde Lianne de energie en adreline stromen door haar lijf.
Ook vertelde Lianne: dat ze de bus in kwam lopen en alle koorleden spontaan en hartverwarmend begon te applaudiseren.
Dan weer de bus in naar het hotel.Sommigen Gingen bij elkaar buurten.
Dan kan er een gezellige sfeer ontstaan.( hee bets joke krebaum,Diane en ferna. Maar om 24.00 was ieder in diepe rust.

Woensdag 16 mei.

Vandaag konden wij tot 11.00 uitslapen.
De meeste waren rond 9.00 klaar.
toevallig was aan de overkant van het hotel een grote winkel boulevard. Dus konden wij tot 10.30 shoppen, er is toch genoeg ruimte onder de bus en wij houden niet van lege gaatjes.
Na het shoppen in de bus we zijn gereden naar een missie van San luis Obispo gereden. We konden 45 minuten rondlopen in de missie en eten halen voor de middag. Toen op weg naar Visalia.
Deze route ging langs kustlandschap en Berglandschap, grote droog vlaktes( denk aan de serie " into the wind ".Vlaktes van graan, mais,wijnbouw en veeteelt.
Voor het tijd van het jaar hebben zij in California dezelfde droogte als wij.
Rond 14.00uur een plas stop midden in de central valley een vlakte van 430 mijl.
In de bus is staat de airco aan. toen we buiten stonden merkte wij dat het bloedje heet. Gauw in de bus.Naar het volgende concert in de First Presbyterian churh in visalia. Maar erst inchecken in het hotel. Na het omkleden gingen wij lopend naar de kerk.
De amerikanen zag je kijken, wat lopen daar voor pinquins.De kerk zat vol met nederlandse immigranten en genoten van het concert. Na een daverend applaus zijn wij naar het hotel gelopen. We hebben eventjes na geborreld.
De reactie van de thuisblijvers uit geprint en gelezen. Lieve thuisblijvers ik schrok vandaag hoeveel mensen er op de site hebben gekeken de laatse stand 5767.Dus heb ik voor jullie een verrassing de foto's staan erop.Kijk op bericht eindelijk de foto erop.

Veel kijk plezier.

P.S Aad Stortenbeker is vandaag donderdag jarig.

En morgen naar Yosemite national park.

Met vriendelijke groet,

Mrs Losan Geles

• 17 Mei 2007 - 09:54

R-J Carla En Stef:

Hey mama alles goed
    Zo te horen heb je het goed naar je zin en je hebt je goed vermaaktlas ik in je sms toen je naar universal studio's ging. Nou we horen de rest nog van de verhalen nog wel de groeten van het thuis front.

Groetjes van ons

• 17 Mei 2007 - 14:45

Arie Van Vliet:

Voor Joke: Thank you for calling! Wat fijn dat het nu wel lukte. Jullie hebben nog een paar fijne dagen tegoed. Heb je ook leuke foto's kunnen nemen ? Dan kunnen we samen nog eens na genieten.Hier hebben wij geen mooi weer.Dat komt weer na jullie thuiskomst, want als de engeltjes reizen lacht de hemel.

• 17 Mei 2007 - 17:36

Laris En Martijn:

hai mams gedraag je je een beetje
    we lezen dat jullie het erg gezellig
    hebben en eindelijk is wat aktie fotos
    het weer wordt hier langszaam wat
    beter nou geniet nog volop van de laatste
    dagen

dikke kus
    see ya

• 17 Mei 2007 - 17:59

Geke Bosman:

hoi Adrie en Piet,

groeten uit ijsselmuiden en nog een fijne tijd gewenst!
    ps charmante foto

• 17 Mei 2007 - 20:09

Carla Feddes:

De kaart is al aangekomen hoor! Wat leuk te horen dat het zo geweldig is! Heel veel plezier nog en ik ben benieuwd naar alle verhalen straks.

Liefs

• 17 Mei 2007 - 21:05

Leny:

Hoi Mathilda,
    Je vroeg je eigen af of wij last hebben van straaltjes? Ja, maar dan alleen onder de douche. Vandaag was het ong.18 graden.
    Verder weer een leuk verslag op de website.
    Bedankt voor de leuke mail.

Liefs papa en mama.

• 17 Mei 2007 - 22:20

Adri Van Vliet:

Adrie & lianne.
    Hallo Amerika gangers (4)
    Met belangstelling lees ik elke dag de commentaren zo blijf je aardig op de hoogte van wat er allemaal gebeurd tijdens jullie reis.
    Zo was ik trots op de reactie die er stond over Lianne.
    Leuk dat het zo gewaardeerd wordt.
    Ik begin jullie nu wel te missen want het is erg stil als je thuis komt.
    Ik moet nog steeds de was doen, misschien dat ik morgen een poging gaat wagen want de wasmand puilt wel uit.
    Inmiddels is het weer middernacht geweest dus ga ik de luiken weer sluiten.
    Groeten en een lieve kus vanuit Gouda

• 18 Mei 2007 - 09:44

Astrid En Tonny:

Nou in 2,5 uur shoppen kun je best een souvenier gevonden hebben voor ons, dus ben benieuwd ;-)
    Enne familie niet teveel uitgeven verder he, anders is het zo duur met het over gewicht, haha.

• 18 Mei 2007 - 14:21

To En Piet:

Hallo Joke,
    Bedankt voor je kaart. We volgen jullie reis via de berichten op het net. Zet alles maar goed op de foto, want als je zoveel ziet, weet je het na een poosje niet goed meer.Maak je ook een reisverslag? Geniet nog maar een paar dagen.
    Groetjes, ook van ons moeder

• 18 Mei 2007 - 14:22

Lucas En Alexander:

Hallo opa en oma,

Nog steeds alles goed daar in het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Vanochtend zijn wij met papa naar de manege en naar de kinderboerderij geweest. Daar hebben wij paarden, bokjes en de ezel geaaid. Alexander viel vervolgens van de wip en moest heel hard huilen.

Daarna hebben wij in de Kralingse Plas gelopen. En werden wij heel erg nat!

Groeten uit Nederland.
    Ook van mama en papa.

• 18 Mei 2007 - 17:39

Leontine Baan:

jullie genieten wel begrijp ik, de e-mails zien er leuk uit; zo blijven we op de hoogte. Diana een knuffeltje van je tante en allemaal nog veel succes en plezier!!!!

• 19 Mei 2007 - 07:26

Nelly Van Nieuwkerk:

Hoi Pap,

Gisteren een soort van KingKong in Blijdorp. De grootste gorilla was ontsnapt en heeft een vrouw zeer zwaar verwond, vervolgens een restaurant verbouwd en diverse mensen omver gelopen. Denk je dat je in Nederland veilig bent......zoiets gebeurt toch alleen maar in Amerika?????
    Wij gaan zondag met Lisa naar Blijdorp of zullen we toch maar naar Madurodam gaan?

Kuzzzzzzzzz