Oost west thuis best - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu Oost west thuis best - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu

Oost west thuis best

Door: Ferna Pols

Blijf op de hoogte en volg Rotterdam Church Chorale

23 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Na een lange vlucht zijn we veilig geland en thuis gekomen.
Koorleden: we kunnen onze ervaringen op deze site schrijven onder het onderwerp: Oost west thuis best.

Vanaf vandaag gaat ieder zijn eigen weg.
Everhard gaat repeteren met zijn koren Vrijdagavond de IJsselzangers en zaterdag Rivervoices.Marjan heeft gelijk dienst als begrafenisondernemer, Elly als doktersassistente, Aad als architekt en de oppas oma's mogen hun taak weer oppakken. Mijn naam Losan Geles ( Los Angeles) wordt weer Ferna Pols en gaat individuele computer begeleiding geven aan senioren en digibeten.
Om de site compleet te maken, ga ik nog wat correctie's aanbrengen,de laatste verhalen schrijven, foto's op de goede volgorde zetten dan hebben wij een leuke album "RCC in Amerika".
Ik heb het met plezier gedaan. Het was voor mij een sport om zonder laptop de berichten die de thuisblijvers hadden verstuurt uit te printen.Daar werd in de bus gretig gebruik van gemaakt.

Mijn mooiste ervaring: de reactie's uit te printen op een koreaanscomputer in de koreaanse kerk. Als je de volgorde weet van de handelingen van kopieren en plakken kan je het in alle talen uitprinten.

Thuis blijvers bedankt voor jullie reactie's.

Ik wil afsluiten met deze woorden:

De Geest van God is net elektriciteit. Je kunt Hem niet zien, maar je weet dat Hij er is. Je kunt Hem aanraken en toch voel je Hem soms niet. Je kunt ook samen met anderen de Geest van God ervaren. Ineens, door wat voor oorzaak dan ook, voel je Hem. Dan is de Geest er. En dan verzacht Gods Heilige Geest onze verharde geest. En ons verharde hart. Hij kneedt ons en vormt ons tot we beseffen wat het betekent om bij God te zijn. En als we bij God zijn, krijgen we de vrede van God. Die vrede van God gaat alle verstand te boven en bewaart ons hart en onze gedachten.

Dit ervaarde wij in de koreaanse kerk.
Mogen wij deze gevoelens meenemen in ons dagelijks leven. Dit opent onze harten en zet ons negatieve invullende gedachten om in positieve kracht.

Ferna Pols

  • 22 Mei 2007 - 22:42

    Mathilda:

    Mathilda...8596 hits 22May 2007 21:30 uur

    Lieve mensen,
    nu we weer allemaal thuis zijn en ook als koorleden de site gaan bekijken loopt het aantal viewers helemaal op. N al 8596 (maar waarschijnlijk gelijk al meer als ik dit berichtje plaats!)

    Succes met al jullie wassen...na een middagje foto's kijken (eerst thuis,toen bij m'n ouders, daarna bij m'n zus (Gina...ook een bekende berichtenplaatser op deze site)) ga ik nu de 2e en laatste was ophangen.
    Hopelijk allemaal een hele goede en lange nachtrust. En Elly.....sterkte met wassen en ik zag dat nu zelfs Liesbeth en Christian een reactie hebben geplaatst!

    De berichten en reacties ga ik ooit nog wel lezen in de nabije toekomst...

  • 22 Mei 2007 - 22:46

    Marja Rietveld:

    Marja Rietveld 22 May 2007 16:10 uur
    hoi Truus, 22 mei

    Vandaag eerst pas je post en foto's bekeken, omdat ik niets binnen gekregen had. Wat bleek, je had ons oude e-mailadres nog gehanteerd.
    Het is erg leuk om dat allemaal zo te volgen.
    Vandaag, dinsdag dus,is het weer niks met het weer( gisteren ook al), het is saai, het regent niet, de zon schijnt niet, het is somber.
    Met Hans z'n verjaardag hebben we trouwens s'middags buiten gezeten en zondag was het ook aardig weer, maar nu valt het tegen, terwijl ze voor deze week aardig weer voorspeld hadden.
    Esther en Petra zitten een weekje in Egypte, woensdag 23 mei zal ik op Koen passen, die meiden hebbben heel mooi weer in Egypte.
    Er waren heel wat afwezigen op Hans z'n verjaardag.
    Lies en Wim waren in Turkije,Gsrt en Marry in de Achterhoek en Margreet en Bert waren ook het weekend afwezig, maar met degenen die er wel waren was het erg gezellig.
    Zo te zien op de foto's hebben jullie ook steeds mooi weer gehad.
    Wij zijn van plan om 2 juni waarschijnlik weer weg te gaan.
    Wij wensen je nog een prettige voortzetting van de reis.
    Onze hartelijke groeten Hans en Marja

  • 22 Mei 2007 - 22:47

    Marjan:

    Marjan 22 May 2007 15:07 uur

    Ik probeer wakker te blijven tot vanavond. Daarom eerst maar eens de site bekeken en gelezen. Leuk hoor.

    Alleen..... zou ik best weer terug willen.

    Allemaal tot gauw.

    marjan

  • 22 Mei 2007 - 22:49

    Henrike:

    Henrike 22 May 2007 13:56 uur
    Had ik zo mijn best gedaan om alles netjes op te ruimen... daar is nu ook niets meer van te zien! Maar ben wel héééééél blij met mn nieuwe schoenen en alle andere cadeautjes!!!

  • 22 Mei 2007 - 22:51

    Hermien Gorlitz:

    Hermien Gorlitz 22 May 2007 13:04 uurHoera!!!
    Heb net mijn schoonzus gebeld en ze is goed aangekomen (niet in gewicht, neem ik aan..., maar in Holland!) Ze is erg moe, begrijp ik, maar heel voldaan. Heeft 400 foto's, (dat wordt a.s. zondag een lange zit..)en is kapot van de heerlijke indrukken. Dus aan haar hebben we de komende weken geen 'kind' meer. Gaat ze lekker alles weer ff op een rijtje zetten.

    WELKOM THUIS BETS!

  • 23 Mei 2007 - 06:08

    Bets:

    Arme Henrike bij ons is het precies hetzelfde, alleen moet ik nu weer zelf alles opruimen. Ik heb het uitgehouden tot na het avondeten en ben toen als een blok in slaap gevallen en heb het klokje rond geslapen. het is allen wel erg stil zo, maar ja daar moet ik maar aan wennen , in ieder geval heb ik een fantastische tijd gehad en kan ik daar nog lang van genieten. Tot ziens allemaal Bets

  • 23 Mei 2007 - 08:08

    Joel:

    Hoihoihoi, oma Bobbie is weer thuis. Helaas waren wij gistermorgen feeeeels te laat op Schiphol, file, file, file en ik viel notabene halverwege de file in slaap.... Het was ook zo saai, al die auto's in een rij... Maar goed, toen ik wakker werd, werd ik platgeknuffeld door oma Bobbie!! Met Amerikaanse hoed.. ja ja echt een Amerikaanse inlander geworden die oma van mij.
    Thuisgekomen werd oma platgeknuffeld door Bobbie, die was ook helemaal door het dolle!
    Oma heeeeeel erg bedankt voor al die mooie cadeaus!! Ook namens papa en mama hoor.
    Gaat u nu uzelf maar klaarstomen voor de Frankrijkvakantie volgende week zaterdag!!
    Jaaa, lees het goed: WEER met vakantie!! Wat hebben "ouden van dagen" het toch goed he?

    Ps: Koorleden ook welkom op Hollandse bodem en geniet van het aankomende prachtige weer, nagenieten met foto's en ander dokumentatie-materiaal, vieze was, schone strijk etc!!

    Vrouwtje Losan Geles: bedankt voor het bijhouden van deze site, het was voor mij als thuisblijvertje leuk om alles te volgen.

    Dikke knuffel: Joel Gorlitz.

  • 23 Mei 2007 - 08:52

    Roos, Brian & Cat's:

    Welkom thuis mama!

    Na een uitgebreid telefoongesprek gisteren avond kan ik nu al niet wachten op de ruim 500 foto's die je hebt gemaakt! Kun je nagaan hoeveel foto rolletjes dat hadden geweest....
    Maar vanavond is het voor jou weer zingen bij sanctus, ze zullen daar ook benieuwd zijn naar alle verhalen!
    Geniet verder nog even lekker va je vrije dagen, want dat zullen alle amerika reizigers wel nodig hebben!

    Heel veel liefs van ons!!!

  • 23 Mei 2007 - 09:51

    Ria + Joop Feddes:

    Lieve RCC'ers,

    We kwamen er als laatste in januari bij maar tijdens de reis hebben we daarvan niets gemerkt. We hebben het ontzettend naar onze zin gehad en willen iedereen bedanken voor deze geweldige ervaring!!

  • 23 Mei 2007 - 13:03

    Elly:

    Lieve allemaal

    Mijn hoofd zit nog zo vol Amerika.Iedere keer schiet me weer wat te binnen wat ik onmiddelijk moet vertellen.
    Ik ben vanmorgen alweer aanwezig geweest op mijn werk.Gelukkig viel de jetlag mee.
    Ja,zo is het gewone leven weer begonnen.
    Maar deze geweldige reis kunnen ze ons niet meer afnemen.
    Het was fantastisch!

    Groetjes Elly


  • 23 Mei 2007 - 14:29

    Xander Keller:

    Ik hoop dat jullie allemaal een goede tijd hebben gehad, en welkom terug,
    Groeten uit Calgary
    xander Keller

  • 23 Mei 2007 - 18:01

    Joke Krebaum:

    Het was voor de tweede keer een enorme ervaring. En deze keer extra leuk om de berichtjes van thuis te kunnen ontvangen. Dank je wel, Ferna.
    Een warme groet van Joke.

  • 23 Mei 2007 - 20:58

    Jan En Leny:

    Hallo allemaal. Welkom terug op Nederlandse bodem. Wij hebben met jullie mee mogen genieten al was het via de weblog.Dank jullie wel.
    Mathilda kwam gistermiddag langs met Erwin en heeft alle foto's die zij gemaakt had gelijk laten zien. Schitterend. Jullie hebben ook zeker prachtig weer gehad, geluk hebben heet dat.
    Nu het weer normale leven en geniet daar ook maar weer van.

    Groetjes Leny

  • 24 Mei 2007 - 09:45

    Lia:

    Allereerst: bedankt Ferna voor de prachtige site en het ontroerende slotwoord Zo is het!!
    En wat heerlijk om weer thuis te zijn met zoveel mooie herinneringen.
    Roos, Brian en Ineke, bedankt voor alle goede zorgen voor de katten en het huis en alle sms-jes!!

  • 24 Mei 2007 - 14:07

    Diana:

    Hoi Ferna,

    Dank je wel voor deze website. Het is echt geweldig om alles is rustig terug tekijken en te lezen.
    Heb jij voor mij de link waar de foto's van ons staan in de koreaanse kerk. naam website heb ik, maar de rest is erg duister voor mij. Ik kan geen koreaans lezen. (gek hé) groetjes en een dikke kus van Diana

  • 24 Mei 2007 - 16:33

    Diana:

    Lieve rcc leden,

    Dankzij jullie is dit een onvergetelijke reis geworden. DANK JULLIE WEL.
    Wanneer gaan wij weer?
    Groetjes van Diana

  • 24 Mei 2007 - 18:46

    Adrie En Lianne:

    Lieve koorleden,

    Mama en haar dochter willen nog even zeggen dat wij een geweldige tijd hebben gehad met jullie allemaal!
    Dit pakken ze ons nooit meer af, ferna ook heel erg bedankt voor alle berichten op deze website.
    Het was een onvergetelijke tijd...!

    dikke kus
    adrie en lianne.

  • 31 Mei 2007 - 19:34

    Ina Schmohl:

    Ja, ik was een beetje bezig met foto's versturen enzo en meteen dacht ik; even op de amerikawaarbenjijnu-side kijken. Het is alweer een beetje gewoon dat we weer aan het werk zijn enzo, maar toch wil ook ik nog even kwijt dat ik een fantastische reis heb gemaakt, met hele lieve en leuke mensen! Veel indrukken opgedaan, veel gezien en mooi weer natuurlijk. De thuisblijvers hebben er ook van genoten dat ze alles een klein beetje met ons mee hebben kunnen beleven! Ferna bedankt hiervoor! Iedereen bedankt die er voor hebben gezorgd (inclusief myself natuurlijk)dat we met zijn allen een onvergetelijke reis hebben gemaakt. Op naar de volgende? Wat mij betreft, ik hou me aanbevolen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 December 2007

Foto reunie

02 December 2007

In herinnering Joke de Reus

24 Mei 2007

Reunie

23 Mei 2007

Oost west thuis best

22 Mei 2007

We vliegen op
Rotterdam Church Chorale

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 45557

Voorgaande reizen:

07 Mei 2007 - 22 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: