Ons eerste concert - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu Ons eerste concert - Reisverslag uit Escondido, Verenigde Staten van Rotterdam Church Chorale - WaarBenJij.nu

Ons eerste concert

Door: Miss losan Geles

Blijf op de hoogte en volg Rotterdam Church Chorale

10 Mei 2007 | Verenigde Staten, Escondido

Dinsdag 8 mei

Na een goede nachtrust en ontbijt in het comfort inn hotel im Costa Mesa, zijn we vertrokken naar laguna beach. Van de nederlandse tourleider mochten we twee uur wandelen in Laguna beach om een beetje bij te komen van de lange reis.De temparatuur was heerlijk 31 graden, we konden wandelen langs het strand en parken.Om 11.15 moesten we bij de bus staan.
Vandaag heb ik gemerk dat er sociale controle onder koorleden is, de bus wilde vertekken toen er vanuit de bus geroepen werd, we missen nog een stel.Ger en Carla het zij jullie vergeven.
Oke, op weg naar een zendingsmissie in San Juan Capistrano.Deze werd gesticht in 1776 door vader Janipero Serra. We konden de missie bezoeken hoe vroeger eruit zag.We hebben rond gelopen in deze missie en daarna gegeten. Om 12.30 vertrokken wij naar het kust plaatsje La Jolla, langs deze weg zagen wij vele dure huizen, mariniers oefenterrein en tomaten plantage. Met deze temparatuur heb je geen kas nodig.In La Jolla aan gekomen hadden 55 minuten om koffue te drinken of een ijsje te eten. Het was een baai met waar wij verschillende dieren, pelikanen en zeehonden konden zien. Om 15.30 wilde de bus vertrekken toen er weer sociale controle was in de bus. Deze keer waren het Bets en Ferna. Op hun gemak kamen ze aanlopen van geen kwaad bewust, alleen stond de bus al 10 minuten te wachten. Het zij ze vergeven. Toen op weg naar Escondido waar onze gastgezinnen ons opwachten om daar te gaan eten en slapen. Toen we aan kwamen stond de koffie klaar en werden we ingedeeld. De een wat onwennig en ander makkelijk het is toch anders als in een hotel slapen, nu ga je eigenlijk logeren.

Woensdag 8 mei.
Ger Kruit is vandaag jarig Hiep Hiep Hoera.
Om 8.30 was iedereen present bij de United reformed church in Escondido en ieder vertelde hun verhaal over de ontmoeting met de gastgezinnen.
Daarna vertrokken wij naar San diego. San diego heeft 18 gemeente onder zich en heeft totaal 1.3 inwoners.
Langs de haven van San Diego gereden,toen wij over de brug reden hadden wij mooi uitzicht aan beiden kanten van San Diego, waar de marine schepen vroeger gebouwd werden en nu bevoorraad worden. Daarna naar de ZOO in Sandiego om 14.30 moesten wij bij de bus staan ( iedereen was vandaag. op tijd)OP weg naar Escondido zongen we niet maar snurken enkele mannen, ach het is zo lange dag voor ze. In de kerk kregen we we eerst koffie kreeg aangeboden. Oefenen tot 18.00, eten, omkleding en op weg naar het concert. Staande applaus na concert.Rond 21.00 was het afgelopen. Everhard onze dirigent was tevreden en dat is belangrijk. Het was een moeilijke kerk om te zingen, banken waren bekleed en er lag vloerbedekking op de vloer.
Dan is het geluid doffer, daar bedoel ik mee we kunnen niet galmen.
We werden opgehaald door de gastgezinnen tevreden de kop is eraf lekker slapen en tot de volgende dag.

p.s Ger en Carla zijn vandaag 40 jaar getrouwd.

Tot donderdag.

Voor Trijnie de Bes
    Met Gerard gaat het redelijk goed in het ziekenhuis. Groeten van Liesbeth

• 10 Mei 2007 - 06:39

Marius De Kuijper:

heel fijn dat de dirigent zo tevreden was, is een goede stimulans voor de volgede concerten.
    voor iedereen de hartelijke groeten.
    Marius.

• 10 Mei 2007 - 06:57

Rebecca Scheurwater:

Hoi pa en ma,

Alweer een berichtje van mij van harte gefeliciteerd met jullie 40-jarig huwelijk, wat een manier om het te vieren. Er zijn nog nooit zoveel mensen op jullie huwelijksdag geweest. Een hele fijne tijd nog daar.
    een dikke knuffel van ons allemaal

• 10 Mei 2007 - 07:05

Loes:

Elly, gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je kleinzoon..(heb ik dat goed?) en met je 34e (als je de eerste niet meetelt) trouwdag.

• 10 Mei 2007 - 07:34

Martina Vos:

Voor Johan van der Niet:
    Leuk om de verslagen te lezen, we leven mee, nog veel plezier!! P.S. Geen zorgen: Hier gaat alles goed. Groetjes van ons.

• 10 Mei 2007 - 07:35

Hermien Gorlitz:

Goed zo, die sociale controle. Houdt mijn schone zus (Bets) nu maar nauwlettend in het oog, want we willen haar wel weer graag over een paar weken terug zien! En Bets, niet meer afdwalen hè......

Fijn dat Everhard over de zangprestaties tevreden was. Maarrr, een goed begin is het halve werk. Het kán nóg beter en dat gaat het zeker ook worden!

Doeg doeg.

• 10 Mei 2007 - 08:47

Jan Kroon:

Beste Mrs Losan geles
    Ik denk dat ik namens het thuis front je mag bedanken voor dit korte maar heftige verslag van jullie eerste dagen. Ik vind het een hele prestatie om na zulke drukke dagen toch de moet op te brengen om een verslag te schrijven. Ik ben benieuwd of je dit zal volhouden.
    Als thuis blijver leef ik met jullie mee en kijk elke dag toch wel een paar keer op de site. Ik blijf jullie volgen en ben best wel een beetje jaloers.
    Ik heb wel ik de gaten als je een paar dagen in het overzeese gebied ben dat je de Nederlandse taal wat gaat vergeten. (Het zij je vergeven)
    Wil je de felicitaties ook overbrengen aan Ger en Carla namens Krimpen.
    Ik kan je verklappen dat vandaag El en ik een aantal jaren getrouwd zijn.
    Nou geniet er van met volle teugen allemaal en doe de groeten aan iedereeen.
    (Thuisblijver Jan)

• 10 Mei 2007 - 08:51

Larissa En Martijn:

leuk weer een berichtje van jullie ,
    een druk schema met een lekker temperatuurtje fijn dat het allemaal goed gaat en dat jullie goed op mekaar letten ik denk dat jullie nu allemaal
    lekker op een oor liggen lekker bijkomen van wat jullie voor moois allemaal zien
    mam heelveel succes verder en rest natuurlijk ook
    dikke kus

• 10 Mei 2007 - 09:30

ASTRID EN TONNY:

jeetje jullie hebben daar lekker weer zeg, hier is het wat minder....
    Goed dat de controle daar hoogtij viert is blijkbaar nodig ;-)
    De jarige e.d gefeliciteerd!

• 10 Mei 2007 - 11:19

Arie V.d.Grient:

Voor Irene
    Leuk dat je op deze manier de hele reis kan volgen hier gaat alles prima gisteravond met Jan wezen bridgen we hadden 55% gehaald het was heel leuk Gerdy en Dirk gaan vrijdag met vacantie je hebt de groeten van allemaal ik zal dit ook aan Esther doorgeven kan ze ook wat vertellen.
    Nog heel veel plezier op deze prachtige reis.
    Lieve groeten van Arie

• 10 Mei 2007 - 11:38

Harry Scheffers:

Jarigen en feestvierenden van harte gefeliciteerd.
    Ferna geweldig hoe jij het thuisfront op de hoogte houdt.
    Ben wel erg nieusgierig naar foto's en dergelijke.

Groeten aan iedereen van Harry & Ineke Scheffers

• 10 Mei 2007 - 12:28

Guus, Dianne En Joel:

Hallo allemaal.
    Wat fijn om te lezen wat jullie allemaal beleven. En ja hoor, het zal (o)ma niet zijn die te laat aan komt wandelen.. foeifoei!
    We hebben vernomen dat er voor Ferna en u geen Mr op kwam dagen als gastheer.... oeps, balu.. maar geen nood... jullie zitten nu erg goed, begrepen wij.
    Houd de moed erin, het is BIJNA zondag.....
    Groeten vanuit het kkkkoude, regenachtige, winderige Alblasserdam.
    Daaaag.

• 10 Mei 2007 - 15:14

PietG:

Ik vermoed dat Bets weer eens een oude bekende van de lagere school o.i.d. is tegengekomen.......waarom niet? de wereld is heel erg klein. Gelukkig is het allemaal goed gekomen: eerst een missend gastgezin en nu een bijna missende bus. Het is hier stralend weer, regenstralen wel te verstaan. Maar het gaat verder goed. We SMS-sen nog wel. Veel plezier, Piet.

• 10 Mei 2007 - 15:26

Goof En José Verboom:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Ik ben wel een beetje jaloers ook op het mooie weer. We zijn hier van de zomer naar de herfst gegaan. Voor Joke, je plaats wordt vannacht ingenomen door Naomi en Minne die blijven bij opa slapen, en zogenaamd een beetje voor het zorgen met zijn zieke oog. Hij ziet beter dan ooit en het gaat prima met hem. Nou geniet maar lekker van de reis. Lieve groetjes van Goof en José

• 11 Mei 2007 - 07:37

Arie Van Vliet:

Mijn complimenten voor de opmaak van deze site. Het geeft de gelegenheid om toch te zien wat er gebeurt en in contact te blijven.
    Voor Joke: de post, die ik ontving aan het begin van de week en de gesprekken met Jimmy doen ook hier de tijd voorbij vliegen. Hopelijk kun je veel foto's maken. Veel plezier.

• 11 Mei 2007 - 17:16

Riet Van Nieuwkerk:

Hallo Hans,
    Hier alles goed, ik hoop dat je het fijn hebt, het gras regent eruit.....
    Groeten aan alle bekenden
    Liefs Riet

• 11 Mei 2007 - 17:34

Carla Feddes:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van alle belevenissen!

Geniet ervan!

• 12 Mei 2007 - 15:50

Asha Leo En Marina:

hoi oma.
    het was heel leuk in noorwegen
    en heel veel gezien
    helaas geen rendier gezien